Blaster Worm: Critical Security Patch for Windows XP

این کرم جدید کامپیوتر شما را مدام ری استارت میکند برای غیر فعال کردن آن برنامه زیر را دانلود نموده و نصب نمایید
دانلود

ماجرای کشف اعداد گنگ

فیثاغورس و هواداران وی که در تاریخ از آنها با نام فیثاغوری ها یاد شده است ، معتقد بودند که numberهمه چیزها و پدیده ها را می توان با عدد بیان کرد:
نه تنها طول و سطح و حجم و زمان و فاصله های موسیقی را، بلکه حتی مهر و خشم و کین و محبت را هم با عدد نشان می دادند. البته فیثاغوری ها، عدد را عدد طبیعی و نسبتهای آنها می دانستند و عددهای گنگ را نمی شناختند. همچنین آنها معتقد بودند خط از کنار هم گذاشتن نقطه ها به دست می آید نه از حرکت نقطه ؛ بنابراین هر پاره خط راست از تعدادی نقطه که قابل شمردن است ؛ به دست می آید. پس هر پاره خط راست طولی دارد که قابل اندازه گیری با عددی گویاست.

ولی با کشف قضیه مشهوری که به نام «قضیه فیثاغورس» معروف شده است ، دچار سردرگمی شدند. البته ، پیش از آن ریاضیدانان بابلی و ایلامی هم ، بظاهر این قضیه را می شناختند. داستان چنین بود که بنابر قضیه فیثاغورس نسبت طول قطر مربع به طول ضلع آن ، برابر جذر 2 می شود که عددی گنگ است.

ولی در یونان قدیم ، عددهای گنگ را نمی شناختند و جذر 2 را هم می توان با یک عدد گویا نشان داد. فیثاغوری ها که معتقد بودند، حتی پدیده های معنوی را هم می توان با عدد نشان داد، از بیان طول قطر مربع به ضلع واحد بازماندند و در آغاز این راز را پنهان کردند؛ چون هیچ یک از هواداران فیثاغورس حق نداشت آن را برای دیگران فاش کند، ولی مانند هر راز دیگری ، این حقیقت هم فاش شد و این ، موجب متلاشی شدن فلسفه فیثاغوری شد؛ به طوری که حتی نامگذاری عددها هم مشکلی را حل نکرد، فیثاغوری ها، پدیده ها را به دو گونه می دانستند: آنهایی که با عدد قابل بیان هستند (پدیده های گویا) و آنهایی که با عدد بیان نمی شوند (پدیده های گنگ) مساله نسبت عددها ، که سرانجام به شناسایی عددهای گنگ منجر شد ، در طول بیش از یکهزار سال مورد بحث ریاضیدانان بود و سرانجام به وسیله ریاضیدانان ایرانی کشف شد. به این ترتیب ، دیدگاه فیثاغوریان که می گفتند همه چیز مادی و معنوی را می توان با عدد بیان کرد ، شکست خورد. ولی اعتقاد به رازگشایی به وسیله عددها و شناسایی روحیه و رفتار آدمیان به یاری عدد تا زمان ما هم باقی مانده ، گرچه توان خود را از دست داده است.

در طول بیش از 2500سال که از زمان فیثاغورس می گذرد ، هرگز اعتقاد به عدد و یا تقدس بعضی و نحسی بعضی دیگر ، از میان مردم رخت برنبسته است.